CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, July 9, 2010

..mencintai-Mu ya Rabb



.. Alhamdulillah masih dikurniakan nyawa dan peluang untuk helaan nafas yang kesekian kalinya untukku beribadat, bermuhasabah ..memikirkan dosa, pahala, keikhlasan, kenikmatan, kekurangan ..diri yang serba kekurangan ini...

terasa diri yang semakin dimamah usia..adakah amalanku seiring dengan usiaku..? ya Rabb..sesungguhnya Dikau Maha Mengetahui apa yang zahir dan di dalam hati nurani...

lindungilah hatiku dan insan-insan kesayanganku..semoga sentiasa dan tetap di jalanMu ya Allah..kami hanya insan-insan yang lemah..ya Allah..

betapa ku syukuri nikmat Islam dan Iman yang dikurniakan olehMu ya Allah..jua nikmat kasih sayangMu ..dengan sentuhan kasih sayang yang dikurniakan di dalam alam rumahtangga yang pada hakikatnya adalah dariMu jua..baitulmuslim yang dibina..dengan anugerah zuriat aset dunia lebih lagi akhirat..syukurku padaMu ya Allah..

betapa banyak nikmatMu..tak mampu ku hitung..namun cukup berbalaskah amalanku,ya Allah.. tidak ya Allah..kadangkala ku alpa dan leka..ku ingin menjadi hambaMu yang benar-benar bersyukur..

tetapkanlah imanku dan pasanganku..juga zuriat keturunanan kami..amiin, amiin ya rabb..