CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, February 15, 2011

Part 4- Ceritera Kelahiran Anakku AISYAH SUMAYYAH


..Di HSNZ..rawatan demi rawatan, ujian demi ujian, scan yang berulang kali yang dibuat hari demi hari bagi mengetahui kondisi terkini daku dan kandunganku..hasilnya, semakin hari keadaanku & kandungan semakin hari semakin meruncing. Akhirnya doktor pakar memberikan kata putus untukku, untuk bersedia untuk kelahiran awal kerana kondisiku. Pada 27 Januari, doktor pakar bahagian buah pinggang telah datang menemuiku di ward dan menyatakan hasil ujian urine 24 hours, kesan BP yang tinggi dan lain2nya telah menyebabkan buah pinggangku bocor. Doktor menyatakan bahawa ujian sekali lagi dan scan hanya dapat dilakukan setelah daku selamat melahirkan anak yang ku kandung nanti..Daku menerimanya dengan redho..apalah daya upayaku lagi..segalanya daripada Allah jua.
Daku hanya mampu berdoa dan menghitung hari..sehinggalah sampai tahap kemuncak penyakitku. pada subuh 30 Januari, daku mengalami kesakitan yang teramat di ulu hati dan dada serta sakit kepala yang tersangat. Jururawat yang baik hati di sana, mengurut dan menemaniku tanpa jemu. Tekanan darah yang tidak terkawal sehingga mencecah ke 180/120 dan ujian tendon hammer menunjukkan bahawa daku semakin kritikal.
Akhirnya, daku dikejarkan ke bilik gelap (PE Room) di mana seorang jururawat akan mengawasiku 24jam. Doktor pakar telah sepakat memberi persetujuan untuk membuat pembedahan segera untuk mengeluarkan bayi dan mereka menerangkan bahawa jika daku tidak bersalin awal, akan membahayakan kedua-dua nyawa.daku akur dan redho..jika itulah yang terbaik untukku..

No comments:

Post a Comment