CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, February 17, 2011

Part 7-Ceritera Kelahiran Anakku AISYAH SUMAYYAH


..KONDISI ANAKANDA AISYAH SUMAYYAH DI WARD NICU, KUALA TERENGGANU..
..Alhamdulillah..selang sehari,daku dan suami akan tetap pergi menjenguk puteri tercinta. Pada 4 Februari kami menerima panggilan daripada pihak hospital menyatakan bahawa penyakit kuning anakanda tinggi dan memintaku segera ke hospital bagi mengambil sample darah bagi pemindahan darah kepada anakku segera. Dengan segera kami ke sana dan setelah sample darahku diambil, ujian darah dilakukan bagi mencari darah yang sesuai di bank darah dan bersedia untuk pemindahan darah. Oleh kerana jangkamasanya agak lama, kami memutuskan untuk pulang dahulu ke rumah dan akan kembali semula ke hospital keesokan harinya. Doa tidak pernah putus buat anakanda tercinta semoga keadaannya menjadi semakin baik.
Alhamdulillah..keesokan harinya kami diberitahu oleh doktor bahawa tranfusi darah tidak jadi dilakukan kerana kuningnya telah rendah. Syukur, ya Allah.

Doktor juga telah menerangkan masalah bayiku: 1)PREMATURED(PRA MATANG)-terdedah dengan pelbagai risiko; 2)KURANG BERAT 3)ADA BUNYI DI JANTUNG(masalah jantung, namun ambil masa untuk lubang di jantung tutup sendiri, dan akan menjalani rawatan selepas keadan bayi telah stabil kelak. 4)KAHAK- kesukaran menelan sendiri air liur/kahak kerana bayiku masih kecil.,terpaksa menggunakan bantuan pernafasan separuh walau bayiku berupaya bernafas sendiri.

9 Februari, sekali lagi doktor menghubungiku supaya segera ke hospital. doktor memberitahu bahawa anakku kelihatan pucat dan menerangkan bahawa HBnya sangat rendah. Sekali lagi sample darahku diambil bagi menganalisis kesesuaian darah di bank darah. Alhamdulillah, pemindahan darah anakku berjaya dan keadaannya beransur stabil. Hari ke hari..daku berdoa dan terasa penuh debaran didada sentiasa tatkala memikirkan kondisi anakku di sana.. Ya Allah selamatkanlah anakku..

No comments:

Post a Comment